Prečo je spánok nesmierne dôležitý? Toto sú tie najčastejšie dôvody!

Pravdepodobne vám je všetkým jasné, že bez spánku jednoducho nevieme normálne fungovať. To je pochopiteľné. Naše telo si totiž potrebuje po celom dni oddýchnuť a zregenerovať. V opačnom prípade by to mohlo viesť k zdravotným komplikáciám.

Spánok je pre nás všetkých nesmierne dôležitý. Množstvo úspešných ľudí sa totiž pochválilo, že za ich úspechmi stojí aj kvalitný spánok. Rozhodne však neklamú, práve naopak. Bez spánku by ste boli nervózni a frustrovaní. Pravdepodobne by ste v živote dokázali len máločo. V tomto článku si povieme niečo o tom, prečo je spánok dôležitý a ako zlepšiť jeho kvalitu jednoduchým spôsobom.

Znižuje riziko vzniku obezity

Možno by ste neverili, no ak máte nekvalitný spánok, môže to viesť aj ku vzniku nadváhy. Obezita je v dnešnej dobe veľmi časté ochorenie, ktoré sa vyskytuje nielen u dospelých, ale aj u detí.

Dokáže sa skomplikovať až do takej miery, že začnú vznikať rôzne kardiovaskulárne ochorenia, ktoré môžu ohroziť váš život. Preto spánok rozhodne nepodceňujte. Ak zvýšite kvalitu svojho spánku, znížite tým riziko, že budete trpieť obezitou. Samozrejme, k tomu vedú aj iné faktory, no spánok patrí medzi tie najväčšie.

 Prečo je spánok nesmierne dôležitýa

Zvyšuje fyzickú aktivitu

Pravdepodobne vám je jasné, že kvalitný spánok dokáže zvýšiť aj fyzickú aktivitu počas dňa. Bez spánku by ste totiž nič nevládali a boli by ste bez akejkoľvek energie. Kvalitný spánok, ktorý by mal podľa odborníkov trvať aspoň 8 hodín však zvyšuje fyzickú aktivitu. To je dôležité aj pre vrcholových športovcov, ktorí by si mali dopriať plnohodnotný spánok každý deň.

Výrazne zlepšuje produktivitu

Ako sme si už v úvode tohto článku spomínali, za mnohými úspešnými ľuďmi stojí práve spánok. Veď si len predstavte situáciu, že sa máte učiť na skúšku do školy. Mali by ste tak urobiť v čase, keď ste najviac produktívni. Vo väčšine prípadov to je ráno, poprípade večer, avšak rozhodne nie počas noci.

Vtedy je čas vyhradený na spánok. Je dokázané, že ak sa niečo učíte v noci, rýchlo to dokážete zabudnúť, pričom by pri vašej skúške v škole mohlo nastať nepríjemné okno. Ak sa však dobre vyspíte, máte zaručenú vysokú produktivitu počas dňa. Budete sa lepšie sústrediť a ľahšie si zapamätáte učivo. Preto ak máte stres z učenia, určite si to nenechávajte na noc. Radšej sa dobre vyspite a nechajte si to na druhý deň.

Ako zvýšiť kvalitu spánku?

Trpíte nedostatkom spánku a už neviete, čo s tým robiť? V prvom rade by ste mali vyskúšať opatrenia, ktoré si popíšeme v nasledujúcich riadkoch. V prípade, že by nezabrali, mali by ste vyhľadať lekára, ktorý vám poradí.

Mobil pred spánkom odložte

Nie je nič horšie ako to, že pred spaním pozeráte len do mobilu alebo na televíziu. Ak nechcete mať rušivý spánok, mali by ste tieto zariadenia vypnúť a odložiť. Vyžarujú totiž nebezpečné modré svetlo, ktoré môže byť aj dôvodom rušeného spánku.

Prečo je spánok nesmierne dôležitýb

V miestnosti si vyvetrajte

Mali by ste spať v miestnosti, v ktorej je dôkladne vyvetrané. Ak by sa tak nestalo, mohlo by vám byť v noci teplo, začali by ste sa potiť, na čo by ste sa následne aj zobudili. Rušivý spánok s častým budením je veľmi nekvalitný a na druhý deň sa budete cítiť bez energie.

Nevykonávajte fyzickú aktivitu

Ak si počas dňa zacvičíte, je to v poriadku. No rozhodne nevykonávajte fyzickú aktivitu tesne pred spaním. Budete totiž nabití množstvom energie, čo by vám následne robilo problém zaspať. Preto si šport nechajte na skoršie hodiny. Pred spaním si môžete radšej prečítať knihu, poprípade si dopriať obľúbený horúci kúpeľ. Môžete sa ísť aj prejsť na čerstvý vzduch, rozhodne vám to prospeje a zaspíte rýchlejšie.

 254_altevita-set-olejovspanok-a-pohoda

⇒ Odporúčame: Set olejov spánok a pohoda + darček ⇐

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie