Uprednostňujte potraviny, ktoré podporujú imunitu: Toto sú tie najviac odporúčané

Nie nadarmo sa hovorí, že človek by sa mal o svoj imunitný systém starať neustále. Každodenne ho totiž ovplyvňujú nepriaznivé vonkajšie vplyvy. Dôsledkom toho môže častokrát aj oslabnúť a môže rýchlejšie vzniknúť infekcia.

Imunitný systém si viete udržať v optimálnom stave aj v prípade, že užívate rôzne vitamíny alebo výživové doplnky. Skvelým riešením sú aj potraviny, ktoré máte bežne doma. Veľa z nich vie totiž podporiť imunitný systém až do takej miery, že sa budete vedieť úplne zbaviť infekcie alebo choroby.

Poprípade budete priebeh ochorenia zvládať výrazne lepšie. Veľa ľudí však robí chybu a začnú sa starať o svoje zdravie a imunitný systém až vtedy, keď už je choroba v tele. Preto by ste to mali brať ako prevenciu a nižšie spomenuté potraviny konzumovať na pravidelnej báze. Iba tak budete vedieť predísť mnohým infekciám a ochoreniam, ktoré môžu vzniknúť pri oslabenom imunitnom systéme.

potraviny_na_imunitu

Ktoré potraviny by ste mali konzumovať na podporu imunity?

Jedlá s vysokým obsahom vitamínov

Do svojho jedálnička by ste mali zaradiť najmä potraviny, ktoré obsahujú množstvo vitamínov. Ide najmä o ovocie a zeleninu, no patria tam aj iné suroviny:

  • Strukoviny
  • Čerstvé bylinky (kôpor, pažítka, medvedí cesnak)
  • Ryby
  • Červené mäso
  • Med
  • Orechy
  • Ovsené vločky
  • Žihľava a šípky
  • Čokoláda
  • Červené víno

Možno sa čudujete, no čokoláda skutočne patrí medzi skvelé antioxidanty. Tam zaraďujeme aj červené víno, avšak všetko má svoje hranice a tieto potraviny je potrebné konzumovať s mierou. Čo sa týka ovocia, najviac sú odporúčané citrusy ako citrón, grapefruit, no skvelým riešením je aj mandarínka, poprípade jablko. Veľkým zdrojom vitamínov je aj kiwi alebo jahody. Zelenina je taktiež veľkým zdrojom vitamínov a živín.

potraviny_na_imunitu_a

V tomto prípade sa odporúča najmä cesnak, paradajka, šalát, paprika, špenát, brokolica, cibuľa, reďkovka a kyslá kapusta. Samozrejme, vždy je najlepšie jesť tieto suroviny z domácej výroby. Preto ak máte možnosť, pestujte si doma čo najviac zeleniny a ovocia. Ak nemáte kde, môžete tieto suroviny kupovať aspoň od domácich pestovateľov. Hneď pocítite rozdiel v chuti a rozhodne takéto suroviny obsahujú viac vitamínov, ako tie, ktoré sú nejakým spôsobom upravované.

Vynechajte polotovary a fast food

Ak patríte medzi ľudí, ktorí obľubujú fast food a polotovary, mali by ste sa toho ihneď vzdať, poprípade to aspoň do určitej miery obmedziť. Tieto potraviny sú spracované tak, že neobsahujú takmer žiadne živiny ani vitamíny, a to rozhodne nechcete. Príprava jedla rozhodne nezaberie veľa času, preto radšej popremýšľajte nad touto možnosťou.

Do práce si môžete zobrať viacero jedál, ktoré si nachystáte deň vopred. V prvom rade ušetríte množstvo financií a najete sa zdravo a výživne. Váš imunitný systém to veľmi posilní a rozhodne sa vám vaše zdravie za to odvďačí.

Obmedzte sladkosti

Aj keď sme vyššie spomínali, že medzi odporúčané potraviny patrí aj čokoláda, mali by ste uprednostniť horkú, poprípade vegánsku. Ak by ste jedli na pravidelnej báze sladkosti a cukry, rozhodne vám to neprospeje. Váš imunitný systém by sa nejakým spôsobom neposilnil, práve naopak. Ak máte chuť na sladké, radšej si dajte ovocie, poprípade inú náhradu. Taktiež je dôležité piť čo najviac čistej vody. Denne by ste mali vypiť 2 – 3 litre. Neodporúčame vám piť sladené nápoje. Tie môžete zameniť napríklad za zelený alebo bylinkový čaj.

potraviny_na_imunitu_b

Preto neváhajte a inšpirujte sa odporúčanými potravinami aj vy. O svoj imunitný systém by ste sa mali naplno starať, a tak robte všetko preto, aby sa neznížil v dôsledku konzumácie nesprávnych potravín.

⇒ Odporúčame: Naša ponuka zdravých potravín ⇐